6 вида полезни семена

6 вида полезни семена

6 вида полезни семена

Семената са изключително полезни за здравето, защото съдържат белтъци, фибри, витамини, желязо, омега 3 мастни киселини. Ето и някои от тях:

Чиа

Тези малки семенца са изключително богати на желязо, калций, магнезий, разтворими фибри, фолиева киселина и омега 3 мастни киселини. Калцият и магнезият подсилват костите и денталното здраве, а омега-3 намалява съдържанието на триглицериди в кръвта, което се отразява добре на сърцето. Разтворимите фибри намаляват нивата на холестерола, стабилизират тези на кръвната захар и оставят чувство на ситост за по-дълго.

Конопено семе

Семената на конопа съдържат фибри, помагащи за поддържането на доброто здраве на сърцето и стомаха. Те са богати още на омега 3 и 6 мастни киселини, които ускоряват растежа на косата и подхранват кожата. Конопеното семе също намалява нивата на холестерола.

Тиквени семки

Освен че са много вкусни, тези семки са източник на витамин B, желязо, магнезий, цинк и белтъци. Тиквените семки често се използват и при терапии срещу безспокойството. Те са богати и на есенциалните мастни киселини, които са ценни за здравето на кръвоносните съдове, като в същото време намаляват нивата на „лошия“ LDL холестерол.

Слънчогледови семки

Още един вид вкусни семки, богати на витамин B, витамин E – антиоксидант, който предпазва клетките от увреждане, подпомага поддържането на здрава коса и кожа, както и белтъчини и мазнини, полезни за сърцето.

Ленено семе

Това семе е съдържа разтворими фибри, които понижават нивата на холестерола и помагат за стабилизиране нивата на кръвната захар. Подобно на семената от чиа, оставя чувство на ситост за дълго време.

Пшеничен зародиш

Той съдържа белтъци, желязо, витамин B, фолиева киселина. Високото съдържание на фибри спомага потиска апетита.
Източник: ХАШТАГ-BG
loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

two × 1 =