25 здравословни храни – част II

Green-Mac-Wallpaper-Mental-Weight-Loss-Method

След като ви показахме първите 15 здравословни храни идва ред и на втората порция!

 

16. Сладки картофи. Те са богати на витамин А, който предпазва и поддържа очите, кожата, дихателния, уринарния и чревния тракт. Освен това съдържат и бета-каротин, който тялото преработва до витамин. Половин чаша печени или задушени картофи имат само 130 калории, но доставят на организма 80% от необходимата дневна доза витамин А.

 

17. Чесън. Той доказано понижава високото кръвно (с около 30 единици) и намалява опасността от рак на яйчниците, на дебелото черво и други видове рак. Чесънът е полезен и в борбата с вирусните инфекции и бактериите – хората, които редовно го консумират, боледуват с над 60% по-рядко.

 

18. Червени чушки. Те са изключително богати на витамин С, който известен с ползите си за кожата и имунната система. Наличието на достатъчно количество витамин С забавя набръчкването и изсъхването на кожата. Изследователи са установили, че при ниски нива на витамин С в организма, опасността от удар нараства над 2 пъти.

 

19. Смокини. Този плод съдържа много калий, който понижава кръвното налягане. 5-годишно изследване сочи, че режимът на хранене с високо съдържание на калий е свързан с по-ниска смъртност по каквито и да е причини при възрастните на 55 и повече години. Освен това смокините са богати и на калций – 6 смокини се равняват на половин чаша обезмаслено мляко.

 

20. Боровинки. Не веднъж сме споменавали за многобройните ползи на боровинките. Те понижават кръвното налягане, държат ни далеч от грипа и простудата, осигуряват ни перфектно зрение и влияят благоприятно върху мозъка и мисловната дейност.

 

21. Круши. Една едра круша съдържа 10 г фибри – около 40% от необходимата дневна доза. Хората, които приемат много фибри, имат ниски нива на LDL холестерол, тежат по-малко и имат по-тънка талия.

 

22. Личе. То е на второ място по съдържание на здравословните за сърцето полифеноли от всички тествани плодове – повече от 15% от количеството в гроздето (за което се твърди, че е богат източник на полифеноли). Тази съставка играе важна роля и в превенцията на заболявания на храносмилателния тракт като рака.

 

23. Ябълки. Заедно с крушите и червеното вино ябълките са една от трите храни, които са най-ефективни за понижаването на риска от смърт поради сърдечно заболяване след менопаузата. Ябълките намаляват риска от рак на белите дробове и диабет тип 2 и помагат при отслабването.

 

24. Гуава. Тропичният е богат на витамин С – само в един плод се съдържат 250% от препоръчителната дневна доза (60 мг), а чаша сок от гуава има приблизително 5 пъти повече витамин С от средно голям портокал (377 мг срещу 83 мг). Плодът съдържа и ликопен (26% повече отколкото доматите!), който намалява риска от сърдечни заболявания. Можете да си купите направо сок от гуава или да сварите едри парчета във вода, за да приготвите пюре.

25. Тъмен шоколад. Той съдържа флавоноидни антиоксиданти (3 пъти повече отколкото млечния), които предпазват кръвоносните съдове от стесняване, и според някои изследвания дори обръщат процеса, т.е. разширяват вече стеснените съдове. Благодарение на бързия ефект на засищане, той намалява приемът на калории с около 15%.

Източник: ХАШТАГ-BG

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

five × four =