12 стъпки към здравословна диета

  1. Яжте храни, които са много богати на фибри – плодове, зеленчуци, бобови и зърнени храни. Това са „добрите” въглехидрати – хранителни, засищащи и съдържат относително малко калории. Би трябвало да снабдят 20-30-те грама фибри, от които се нуждаете всеки ден, което забавя абсорбирането на въглехидрати. Такива храни осигуряват и важни витамини и минерали.
  2. Включете зелени, оранжеви и жълти плодове и зеленчуци в менюто си – като броколи, моркови, пъпеши и цитрусови плодове. Яжте по 5 или повече на ден.
  3. Ограничете приемането на сладки храни, белия хляб, снаксовете/чипсовете и газираните напитки. Само един кен сода на ден (160 калории) може да добави 7 кг към теглото за една година.
  4. Намалете животинските мазнини. Те имат много отрицателен ефект, като например покачване на холестерола в кръвта. Избирайте крехко месо, без кожа, без тластини както и нискомаслени млечни продукти.
  5. Яжте повече риба и ядки и заместете олиото с масло или маргарин.
  6. Следете порциите си, особено на високо калоричните храни. Когато се храните навън, си поръчвайте предястие, разделяйте ястието с приятел и не поръчвайте допълнителна порция от нищо.
  7. Старайте се да приемате под 300 милиграма холестерол на ден. Той се съдържа в животинските продукти като месото, домашните птици, млечните продукти и жълтъците.
  8. Яжте разнообразна храна. Не се опитвайте да запълните хранителните си нужди чрез приемане на едни и същи храни всеки ден.
  9. Поддържайте адекватно количество калций. Калцият е необохдим за здравите кости и зъби. Можете да си го набавите чрез нискомаслени източници, като каймак от мляко и нискомаслено плодово мляко. Ако не можете да си набавите нужното количество от храната, приемайте добавки.
  10. Опитвайте се да си набавяте витамините и минералите от храната и само в краен случай използвайте добавки.
  11. Поддържайте желаното тегло. Балансирайте калориите, които приемате, и калориите, които изразходвате. Упражненията и другите физически дейности са крайно необходими.
  12. Ако пиете алкохол, контролирайте количеството. Това означава по едно питие на ден за жените и две за мъжете. По-голямото количество алкохол води до най-различни здравословни проблеми. Плюс това, алкохолът добавя много калории без да снабдява организма с хранителни вещества.
loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

10 + eighteen =