Отслабнете без диета!

Woman Stepping onto Scale

Редуцирането на теглото, без да се подлагате на тежки и драстични диети и без да се измъчвате с глад е трудно, но не и невъзможно. Спазването на няколко съвета ще ви помогнат да направите това по-лесно:

1. Изпитвайте удоволствие от процеса! Приемането на хранителния режим като приятна част от промяната на вашите хранителни навици ще ви помогне по-лесно да се приспособите към новия си начин на хранене.

2. Визуализиране. Насочете мислите си към желания резултат и не спирайте да си представяте как ще изглеждате след свалянето на килограмите.

3. Повярвайте си. Вярата в собствените ви възможности е изключително важна. Мотивирайте се ежедневно и не си позволявайте разколебаване.

4. Отслабвайте заедно с приятели! Намирането на партньор в това начинание ще ви помогне по-лесно да се адаптирате към режима и ще намерите допълнителна мотивация и подкрепа, която ви е нужна в този момент.

5. Не бързайте! Здравословното отслабване е свързано с по-дълъг период от време. Не избирайте бързи диети, които, освен че се оказват неефективни в края на периода, но и често водят до т.нар. “йо-йо ефект”.

6. Правете ежедневно физически упражнения! Всяко физическо натоварване помага за по-добрия обмен на веществата, стимулира производството на ензими в организма, т.е. на веществата, които участват в разграждането на мазнините.

7. Спрете да спазвате диети и да броите калории! По-добре се замислете за качеството и количеството на продуктите, които приемате, отколкото за калориите в тях. Може да гладувате само под лекарско наблюдение.

8. Не използвайте рафинирана захар! Наблегнете на плодовете и зеленчуците и избягвайте употребата на подсладители!

9. Ако сте гладни – яжте! Не бива да пропускате закуската или друго хранене, честите хранения се оказват много по-благоприятно на организма и спомагат за ускоряване на метаболизма.

10. Консумирайте пълнозърнести храни! Те съдържат комплекс от въглехидрати, витамини Е, В и фибри. Витамините от група В участват във въглехидратния обмен, а фибрите забавят усвояването им. Не употребявайте рафинирани продукти! Отказването от хидрогенирани масла и рафинирани храни, приемът на по-голямо количество плодове и зеленчуци нормализират метаболизма и помагат за отслабването.

11. Не поглъщайте празни калории! Когато не сте гладни, не се хранете. В никакъв случай не се натоварвайте с психологични проблеми или стрес. В такива моменти направете няколко упражнения, за да се тонизирате и да премахнете негативната енергия. Необходимото дневно количество калории е около 2400.

12. Яжте бавно! Бавното хранене и по-дълго дъвчене, помага за по-доброто смилане и усвояване на храната от организма. В слюнката се съдържа амилаза, която разгражда въглехидратите, затова при старателното сдъвкване нивото на кръвната захар ще се повишава постепенно. Чувството за ситост ще се появи по-бързо, което изключва преяждане.

13. Направете пауза, преди да продължите да ядете! На организма му трябва време, за да се почувства сит. Изчакайте 10-15 минути преди окончателно да приключите с храненето, за да разберете дали консумираното количество ви е достатъчно. Добре е веднъж седмично да си правите разтоварващ ден или поне вегетариански.

14. Пийте повече прясна вода! Ежедневно трябва да приемате по 6-8 чаши. Водата пречиства организма от вредните отпадъци, натрупвания, токсини и помага за нормализирането на метаболизма, съветва Фрамар.

Източник: Хаштаг-BG
loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

eighteen − two =