Как да не се откажеш от тренировката?

the-hard-buns-workout

Мнозина започват тренировъчен режим, но впоследствие спират заради липса на време, енергия или интерес. Същевременно те все пак искат да подобрят фигурата и здравето си. Тайната на поддържането на тренировки е да успееш да преодолееш трудния момент, пише „Хъфингтън пост”.

Да гониш фитнес целите си може да стане проблемно заради постоянното предизвикателство, което отправяме на себе си. Увереността и амбицията струват много умствена енергия още преди изобщо да сме започнали да тренираме. Когато на главата ни са предизвикателствата на ежедневието, лесно пренебрегваме тези, които сами си поставяме. Не бива обаче да се отказваме. Наред с постигането на физически цели, тренировките градят умствена издръжливост и самочувствие. Като трансформираме тялото си чрез постоянство и ангажираност тези качествата променят и цялостното ни отношение и подход в живота.

Ето няколко съвета как да запазим мотивацията си, в моментите когато ни е особено трудно.

Да имаш добра причина

Очертай пред себе си причините, поради които се захващаш с тренировките. Какви резултати си представяш? Външният си вид ли искаш да подобриш, да се чувстваш в по-добра форма, да подобриш уменията си в някакъв спорт или нещо друго? От 1 до 10 във възходящ ред колко силно го искаш? Ако не е 10, трябва да потърсиш по-добра причина, с която да опровергаеш тренировките си. Това е основата, която поддържа мотивацията в трудните ни дни.

Отговорът е „да”

Когато се питаш дали трябва да тренираш, отговорът винаги е „да”. Нямаш сили? Упражненията ти дават енергия. Имаш махмурлук? Нека го „изпотим”. Нямаш време? Дори 10-минутните тренировки са ефективни. В лошо настроение си? Упражненията увеличават притока на ендорфин към мозъка, от което се чувстваме по-щастливи. Отговорът е „не”, единствено когато има медицински причини да не тренираш.

Разнообразие

Разнообразявай упражненията си, когато ти е скучно. Във фитнеса има няколко добре известни компонента – сила, кардио, гъвкавост и т.н. Може би харесваш тичането повече от вдигане на тежести, но се старай да изпробваш нови упражнения достатъчно често.

Намери си другари

Тренировките с приятели или друга група от хора имат много предимства. Решителен партньор във фитнеса означава някой, на който може да се разчита, с който да се съревноваваш и с който времето да минава по-бързо. Присъединяването към група за тренировки има същите предимства, но в по-голяма степен. Някои групови тренировки като спортните лагери, кросфит сесиите, групите за тичане и отборните спортове имат незаменима атмосфера.

Бързата тренировка

Нужна ти е поне един вид тренировка, която може да изпълняваш вкъщи, за кратко време и с минимум екипировка. Търсене в интернет ще ти покаже многобройни варианти за домашни упражнения.

Награди за постижения

Тежката работа винаги заслужава поощрение. Може да измислиш страхотна награда, която да си подариш щом постигнеш някоя голяма цел, както и по-малки подаръци за частичните успехи. Подходящи са спа почивка, свободен ден или мечтана покупка.

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

4 + nine =