Как да намалим калориите на ориза с до 50%

basmati_rice_xl

Оризът е основен елемент на множество кухни и е може би най-разпространената храна в света.

Той е предпочитан от мнозина, защото може да се комбинира с много зеленчуци и меса и е сравнително евтина храна. Но подобно на други богати на нишесте храни, той е богат на калории. Всяка чаша ориз носи 200 калории, повечето от които идват под формата на нишесте, което се превръща в захар, а често и в мазнини в тялото.

За щастие, учени измислили нов начин на приготвяне на ориза, с който намаляват приема на калории с до 50% и дори добавят някои ползи за здравето. Гениалният метод, който в основата си е просто манипулация на химията и включва само няколко лесни стъпки.

Когато водата заври, преди да добавите суровия ориза, прибавете няколко капки кокосово масло. След като се свари, оставете го в хладилник за 12 часа. Това е единственото, което трябва да направите, след това може да приготвите ориза, както обикновено.

Не всички нишестета са еднакви. Някои от тях са известни като смилаеми нишестета, обработват се бързо и лесно се превръщат в глюкоза и след това гликоген. Други нишестета се наричат резистентни нишестета и отнемат много време за организма да бъдат обработени. Те не се превръщат в глюкоза или гликоген.

Картофите например са от вредните видове нишесте. Учените обясниха, че процесът на нагряване и охлаждане на някои зеленчуци, като грах и сладки картофи, също може да променя размера на резистентните нишестета.

“Ако можете да намалите смилаемата скорбяла, можете да намалите калориите”, уточняват учените, според които ефектът може да бъде огромен.

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

5 × 3 =