Какво да направиш, ако имаш анорексия

Ако си прочел/а нашата статия Анорексия нервоза – симптоми и лечение, и смяташ, че имаш анорексия, потърси помощ – в това няма нищо срамно. Колкото и да ти е трудно, направи го, защото от това може да зависи живота ти. Междувременно:

  • Ако се чувстваш слаб/а, намери покой. Дейностите, които извършват, отнемат време и усилие. Не очаквай да направиш всички неща, които желаеш, едновременно и на момента. Избери това, което смяташ за най-важно, и го направи първо. Раздели големите задачи на по-малки и ги право по етапно.
  • Помни, че лошите чувства и мисли за себе си и за тялото ти, чувството на безнадеждност и мислите за това, че не си привлекателен/а, са част от състоянието ти. Докато работиш с психолог, ще започнеш да се чувстваш по-добре и тези негативни мисли ще изчезнат.
  • Възстановяването ще отнеме време. Храненето, съобразено с нуждите на тялото ти, ще те накара да се чувстваш по-добре и ще имаш повече енергия.
  • Недей да очакваш твърде много за твърде кратък срок. Желанието ти да имаш всичко вероятно не е много постижимо. Научи се да приемаш добрите си качества.
  • Прекарвай повече време с други хора. Участвай в активности, които ти допадат. Ако нямаш хоби, пробвай нещо ново и виж, какво ще ти хареса. Не се отказвай от новите дейности твърде скоро.
  • Не се обвинявай за състоянието си и не мисли, защо това се случва на теб. По-добре работи върху това да се оправиш, отколкото да разсъждаваш върху въпроси, които може и да нямат отговор.
  • Съдействай на здравните професионалисти, които работят заедно с теб.
  • Научи се да приемаш помощ.
  • Храни се бавно и постепенно. Не си поставяй твърде големи цели, като например да изядеш голяма порция още в началото.
  • Докато се храниш, разговаряй с някого за нещо, което ти е интересно. Недей да мислиш за храната, която приемаш, или пък за килограмите, които хипотетично би качила.
  • Не спори с други хора, докато се храниш. Конфликтите увеличават напрежението и стреса, а това ти пречи да си почиваш. Освен това, храненето не трябва да се свързва с негативни емоции.
  • Намали стреса до минимум.
  • Заедно с доктор определи разумно количество килограми, до които трябва да достигнеш. Обсъдете, колко килограма седмично трябва да качваш.

 

Сподели

Ако си прочел/а нашата статия Анорексия нервоза - симптоми и лечение, и смяташ, че имаш анорексия, потърси помощ - в това няма нищо срамно. Колкото и да ти е трудно, направи го, защото от това може да зависи живота ти. Междувременно:

" class="pin-it-button" count-layout="horizontal">
Google1DeliciousDiggGoogleStumbleuponRedditTechnoratiYahooBloggerMyspaceRSS
loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

nineteen − fourteen =