15-те най-добри съвети за диетата ти

 

 

Съвет №1: Пий много вода. Понякога хората бъркат глада с жаждата. Така може да погълнеш допълнително количество калории, а пък всичко от което се нуждаеш, да е чаша студена вода.

 

Съвет №2: Помисли за това, което можеш да добавиш към диетата си, а не за това, което трябва да премахнеш. Започни със задължителните 5-9 порции на ден плодове и зеленчуци. Може да ти звучи много, но те заместват мазнините. Да не споменаваме и благоприятното им въздействие върху организма на човека… Може да преработваш зеленчуците в ястия и така да ги консумираш.

 

Съвет №3: Помисли дали наистина си гладна. Когато се нахраниш, трябва да се чувстваш по-добре, а не преяла, надута или уморена. Стомахът ти е голям колкото юмрукът ти, затова побира само една шепа храна, за да се чувства комфортно.

 

Съвет №4: Бъди придирчива за среднощните закуски. Безсмисленото ядене се появява най-често след вечеря, когато седнеш и си починеш. Седейки пред телевизора или компютъра и похапвайки бисквити или чипс, е пример за безсмислено хранене, вършено само по навик.

 

Съвет №5: Наслади се на любимите си храни. Може да продължиш да си хапваш от любимите си храни повреме на диета, но в малки количества. Вземи си една бисквитка, вместо цяла кутия, или малко пакетче бонбони, вместо обикновения огромен пакет.

 

Съвет №6: Наслади се на лакомствата си извън дома. По този начин няма да съхраняваш сладки неща вкъщи и да ти се налага да устояваш на изкушението да не хапнеш някое. Пък и докато отиваш до магазина, ще изгориш някоя и друга калория.

 

Съвет №7: Яж няколко мини-ястия на ден. Ако приемаш по-малко калории, отколкото изразходваш, ще отслабнеш. Но ако си гладна през цялото време, да поемаш малко калории може да се окаже предизвикателство. Проучванията показват, че хора, които ядат по 4-5 ястия или леки закуски на ден, са по-способни да контролират аптетита и теглото си.

 

Съвет №8: Приемай протеини с всяко ястие. Протеините са по-засищащи от въглехидратите и мазнините и това може да се окаже новото тайно оръжие в контролирането на теглото. Диетата, която включва много протеини и редовни упражнения, има голям потенциал да помогне в борбата с килограмите.

 

Съвет №9: Прибавете малко пикантност. Добавете малко подправки или чили към храната – това ще ви помогне да се чувствате задоволени от храната и няма да ядете повече от необходимото.

Съвет №10: Заредете кухнята си със здравословна полуфабрикатна храна. Ако имаш вкъщи храна, която бързо се приготвя, вероятността да си поръчаш нездравословна храна за вкъщи, намалява.

 

Съвет №11: Поръчвай си детски порции в ресторанта. Когато ядеш навън, си поръчвай детска пица или малък сандвич като лесен начин да контролираш калориите, които приемаш. Друг трик е да използваш по-малки чинии. По този начин порциите изглеждат по-големи, а ако умът ти е задоволен, то и стомахът ти ще е сит.

 

Съвет №12: Яж плодове и зеленчуци, на които сега им е сезона. Ако не обичаш някой плод или зеленчук, сигурно просто не си го яла, когато му е сезона и вкусът му е най-добър.

 

Съвет №13: Замени порцията тестени изделия с порция зеленчуци. Ако ядеш по-малко тестени изделия и хляб, може да свалиш един размер от дрехите си за една година. Може да спестиш 100-200 калории, ако намалиш скорбялата и увеличиш зеленчуците.

 

Съвет №14: Не използвай храната като средство за намаляване на стреса. Рано или късно ще се сблъскаш с някоя екстремна ситуация. Вместо да прибягваш към храната, бъди готова с някои тактики, които не включват храна, за да се справиш с проблема. Вместо да се храниш, може да прочетеш няколко странички от някоя интересна книга, да слушаш музика, да напишеш статия или да разгледаш някой стар албум със снимки.

 

Съвет №15: Бъди физически активна. Не прави упражнения, само за да се накажеш за някое изядено лакомство, или за да си „спечелиш” правото да ядеш повече. Вършейки това, ти намразваш упражненията. А без упражнения трудно ще се пребориш с килограмите. Вместо това се фокусирай върху прекрасният начин по който се чувстваш, колко по-добре спиш и колко повече енергия имаш откакто правиш упражнения. Физическата активност е добра за теб без значение дали се опитваш да свалиш килограми, или не, затова бъди позитивно настроена и си изгради навик за цял живот.

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

three × 4 =