Храни, намаляващи менструалните болки

Менструалните болки могат да бъдат от леки до много силни и могат да се появят по всяко време – от деня преди започването на менструацията до последния ден. Някои жени намират облекчение в лекарствата, а други предпочитат по-натурални методи като например внимателното подбиране на храната, за да се справят с менструалните спазми.

Калции

Проучванията показват, че има силна връзка между предменструалните симптоми, като менструалните болки, и абсорбирането на калция. Изследванията сочат, че калцият успява да подобри ПМС симптомите при някои жени до 75 процента. Тъй като калцият помага в борбата и с други състояние, като например остеопорозата, много доктори препоръчват приемането на таблетки калции или увеличаването на храни, богати на калции. Ако избереш да взимаш добавки, знай, че момичетата на възраст от 9 до 18 години се нуждаят от 1 300 мг на ден, жените на възраст 19-50 се нуждаят от 1 000 мг на ден, а жените над 50 трябва да приемат по 1 200 мг на ден.

Ленено семе

Лененото семе инхибира освобождаването на простагландин в тъканите. Това означава, че няма причина матката да ти причинява болка. Освен това лененото семе осигурява на тялото жизнено важната омега 3. За най-добри резултати приемай всеки ден 1-2 чаени лъжички ленено семе. Може да го добавиш в зърнената си закуска или пък да го омешаш със салата си, за да ти е по-удобно.

Избягвай червеното месо

Червеното месо може да увеличи менструалните ти болки, затова по-добре се въздържай от похапването на пържоли или хамбургери по време на менструацията си. Вместо това може да се спреш на пилешко месо или риба.

Превантивни мерки

Приемането на здравословни храни не винаги е достатъчно за борбата с менструалните болки. Препоръчително е вместо обикновените три големи хранения на ден да приемаш 6, по-малки ястия. Това ще държи нивото на захарта ти високо, ще ти дава енергия през целия ден и ще ти помогне да намериш сили да се пребориш със спазмите. Ако задържаш вода по време на цикъла си, подбирай храни, бедни на натрий. Намаляването на кофеина и алкохола също може да ти помогне.

Остани здрава през целия месец

Храненето с разнообразни плодове, зеленчуци, слаби протеини, зърнени храни, нискомаслени млечни продукти през целия месец ще ти помогне да поддържаш баланса в тялото ти и ще предотврати менструалните болки през цикъла ти. Редовното правене на упражнения също може да ти помогне с менструалните болки и другите менструални симптоми, които изпитваш по време на цикъла ти.

 

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

11 + 14 =