Съвети за здравословно хранане всеки ден

Знай приоритетите си

Първата стъпка за постигане на ежедневен здравословен хранителен режим е знанието за това какво искаш от диетата си или по-точно какво означава за теб здравословния начин на живот. Искаш да свалиш килограми? Искаш да натрупаш мускулна маса? Да качиш килограми здравословно? Всяка една от тези цели може да бъде постигната чрез здравословно хранене, но здравословния начин на живот изглежда различно, в зависимост от това каква е основната ти цел. Например, ако се опитваш да свалиш килограми, трябва да прецениш колко калории по-малко ще трябва да приемаш на ден (или как да ги изгориш чрез упражнения). Ако пък искаш да натрупаш маса, ще са ти необходими повече протеини в сравнение с някого, който иска просто да поддържа теглото си.

Съвети за ежедневно здравословно хранене

За да започнеш да правиш плана си за ежедневно здравословно хранене, определи до къде си стигнал. Може да си водиш дневник за седмица или две, в който да записваш всичко, което ядеш. Така ще можеш по-лесно да разбереш какво трябва да добавиш или премахнеш от менюто си.

А ето и няколко съвета, които ще ти помогнат:

  • Замени газираните напитки с вода. Водата не съдържа калории и те кара да се чувстваш сит, което е много важно, ако се опитваш да свалиш килограми. Освен това водата е жизнено важна, ако правиш повече упражнения от преди.
  • Яж зърнени храни на закуска. Може да пробваш с овесена каша, сандвич с пълнозърнест хляб, мюсли и др. Започването на деня със зърнена храна, ще те кара да се чувстваш сит за по-дълго.
  • Хапвай плодове между храненията. Повечето хора изобщо не спазват препоръката за количеството плодове, което трябва да се приема дневно.
  • Яж по-често. Честия прием на храна, дори това да означава само няколко калории, създава усещане за ситост. Затова хапвай по пет-шест пъти на ден, вместо стандартните три.
  • Планирай напред. Отделяй време през уикенда или когато ти е удобно, за да планираш менюто си за закуска, обяд и вечеря, и отметни колкото може от частта за пазаруването и подготовката на храната. Ако си подготвен/а, по-лесно ще се придържаш към здравословния си план.
  • Приемай повече бобови храни. Премахни поне едно хранене с месо от седмицата и го замени с ястие от бобова култура. Бобовите храни са богати на фибри и намаляват холестерола.
  • Добавяй зеленчуци в менюто си. Зеленчуците лесно може да се добавят в салата, паста, ястия с ориз и още много други. За всяко ястие се опитвай да измислиш начин, по който да вмъкнеш малко зеленчуци. Ако успееш да измислиш такъв начин, непременно го реализирай!
loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

5 × three =