Сексът и Кока-кола

Провокативната реклама може да направи от нищо нещо. И да изстреля в космоса по популярност даден продукт, бранд или идея. Но понякога прекалената екстравагантност може да съсипе всичко.

Някои рекламисти са превърнали в догма разбирането, че сексът продава. Което е вярно, но не винаги, не всякога и не за всичко. Какво общо има представата за най-популярната безалкохолна напитка в целия свят и за всички времена “Кока-кола” с… оралната любов?! Нищо, разбира се. Но не и за развинтеното рекламно въображение.

През 1995 г. дистрибуторите на “Кока-кола” в Южна Австралия решават да адресират младежката аудитория с връзване на пазара на легендарната контурна бутилка, с която са израсли родителите им, а преди това техните родители.

Рекламният слогън е “Почувствай извивиките”. Кампанията тръгва и… Светкавично приключва. Избухва скандал, защото бдителни потребители разкриват, че рекламният чешит изрисувал плаката е включил скрито послание – женски образ, готвещ се да прави френска любов на вирнат сред кубчетата лед мъжки полов орган. Плакатът е светкавично изтеглен, кампанията спряна, а художникът уволнен. А в славната история на “Кока-кола” това остава най-провалената и нелепа реклама.

Автор: Хаштаг-BG

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

11 + 20 =