Мания по сладкото

Редовната консумация в големи количества на сладко и газирани напитки крие опасност от развиване на инсулинова резистентност и диабет. Обикновено хората, пристрастени към сладкото и газираните напитки, са пристрастени и към рафинираните въглехидрати, съдържащи се в хляба, макаронените изделия, кейковете, бисквитите и други пшеничени продукти.

Отговорите на следните въпроси ще ви помогнат да разберете дали сте пристрастени към сладките храни.

  • Винаги ли се случва да изядете повече сладко, отколкото първоначално сте възнамерявали?
  • Правили ли сте безуспешни опити да спрете?
  • Около яденето на сладко ли се върти денят ви?
  • Продължавате ли да ядете сладко, въпреки че след това не се чувствате добре?
  • Липсата на сладко кара ли ви да изпадате в лошо настроение?

Ако сте отговорили положително на половината въпроси, най-вероятно сте развили свръхчувствителност към захарните изделия. Ето и няколко съвета за борбата с манията по сладкото:

  • Добре е закуската ви да бъде богата на протеини, например бъркани яйца, бекон, овес, ръж, черен хляб, сирене.
  • Закуската е абсолютно задължителна!
  • Водете си записки както за това какво ядете, така и за начина, по който се чувствате от съответната храна.
  • Ограничете до минимум приема на захар. Помнете, че това се отнася както за храните, така и за напитките.
  • Задължително се хранете по три пъти на ден, приемайки първокласни протеини, каквито съдържат например чистото пилешко месо, яйцата, сиренето, варивата и др.
  • Ако ви се дояде нещо сладко, яжте бавно, с малка лъжичка, наслаждавайки се на всяка хапка. Така по-бързо ще задоволите желанието си, а консумираното количество ще е по-малко.
  • Приемайте повече плодове и зеленчуци.
loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

9 − three =