Как да направим график за упражнения и да се придържаме към него?

Графикът за тренировки може да ти помогне много, когато искаш наистина да постигнеш целите си. Влизането във форма е една популярно желание, но за мнозина то се оказва голямо предизвикателство. Проучване показва, че 75% от хората, които искат да започнат да правят упражнения, се провалят още в самото начало. Да се придържаш към графика си, е реална цел, но трябва да започнеш с правилно отношение и план.

  1. Направи реалистичен график. Запиши обикновените си задачи за деня, за да може да придобиеш по-правилна оценка на това кога имаш свободно време за тренировки. Замени дейностите, които не са толкова важни, като например гледане на телевизия, със спорт. Прави промени в графика си, когато е необходимо, за да постигнеш възможно най-добри резултати, а и за да отговаря на натоварения ти режим на живеене.
  2. Вярвай в себе си. Много хора смятат, че страдат от липса на самоконтрол. Но проучванията доказват, че хората, които вярват в силата на волята си и способностите си, по-лесно и бързо постигат целите си. Планирай правилно нещата си, за да направиъш графика си по-подходящ. Може да потърсиш парк или фитнес зала близо да работата/училището ти и да носиш дрехите си за тренировка със себе си.
  3. Постепенно увеличавай честота и интензивността на упражненията си. Повечето хора допускат грешката още в началото да си съставят натоварен график. По-полезно е да започнеш с малки стъпки за начинаещи. Така ще предотвратиш рухването на плана и обезкуражаването. Придържай се към лекия график и скоро ще може да прекарваш повече време в тренировки, щом забележиш положителните резултати.
  4. Внасяй разнообразие в графика си. Разнообразието е по-здравословно за тялото ти, а и предотвратява скуката. Предварително избирай различни видове музика, танци, кардио упражнения и упражнения с тежести. Тренирай на различни места – фитнес зала, парк, стадион, у някой приятел.
  5. Мисли позитивно, когато размишляваш върху тренировката си. Ако асоциациите ти с упражненията са отрицателни, то вероятността да се откажеш от тях, е голяма. Визуализирай си тренировката с усмивка на лицето, мисли как ще се запознаеш с нови хора и ще се наслаждаваш на природата докато тичаш. Когато правиш упражненията си, спомни си хубави преживявания, слушай музика, която повдига духа ти. След тренировка се награждавай – това ще подпомогне доброто ти настроение.
  6. Осигури си подкрепа от другите. Разкажи на приятелите и семейството си за упражненията и целите си. Зрителите ще те мотивират и може да ти помогнат да се придържаш към плана си.
  7. Концентрирай се върху резултата. Въпреки че само по себе си ходенето на фитнес е удовлетворяващо, не забравяй причините, поради които тренираш. Напиши целите си на лист и го залепи на видно място, за да ти напомня да тренираш редовно. Записвай прогреса си, за да увеличиш мотивацията си.
loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

6 + two =