Диета за вегетарианци – първа част

Да свалиш килограми, при положение, че си вегетарианец, може да се окаже голямо предизвикателство, защото повечето източници на протеин не са вегетариански. Когато спазваш такава диета, трябва да увеличаваш разнообразието на храната след 2-3-4 седмици, защото спазването на една и съща диета за дълъг период не е здравословно.

 

 

Основни насоки за спазване на вегетарианска диета:

  • Плодовете съдържат много хранителни вещества и когато свалиш необходимите килограми, може да ядеш колкото си поискаш. Но в периода на сваляне на килограми, ограничи се до 1-2 плода на ден, защото съдържат много въглехидрати. Имай предвид, че сушените плодове имат повече калории. Най-добре е да ядеш плодове преди обяд – така тялото ти ще има повече време да изразходи енергията, придобита от въглехидратите.
  • Обикновено протеиновите шейкове не са задължителни, дори редовното им приемане не е препоръчително. Но тъй като вегетарианската хана не е богата на протеини, може да се замислиш дали да не ги включваш в менюто си от време на време, например 3-5 пъти в седмицата.
  • Тофуто, особено ниско масленото, е много подходящо за вегетарианска диета. Има най-различни видове/марки тофу и някои от тях не са вкусни, затова може да ти се наложи да пробваш няколко различни, докато откриеш по вкуса си. Колкото по-прясно и стегнато е тофуто, толкова по-добре. А ако добавиш и зеленчуци и подправки към тофуто, ще стане още по-вкусно.
  • Ядките са много здравословни, но имат и много калории. Когато си на диета, по-добре не приемай повече от 50 грама на ядене.
  • Яж колкото се може повече зеленчуци, защото са богати на фибри, витамини и имат малко калории. Всеки път, когато огладнееш, яж зеленчуци. Ако имаш голям апетит преди лягане, направи си салата и я яж бавно. Не добавяй никакви сосове, само сол, зехтин и маслиново олио.

 

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

four × two =