Диетата на Аткинс

По време на диетата д-р Аткинс препоръчва приемането на поне 8 чаши вода на ден, за да се предотврати дехидратацията и запекът. Освен това трябва да си набавяте нужните витамини и да правите много упражнения, за да има диетата по-бърз ефект. Диетата се състои от четири етапа, през които желащите да свалят излишните килограми трябва да преминат.

Първи етап – въведение. Този етап не е задължителен, но все пак е хубаво да започнете с него. Това е най-ограничителният период, тъй като са позволени само 20 гр въглехидрати на ден, което се равнява на 3 купички зелена салата или други зеленчуци, които не съдържат скорбяла. Може да приемате неограничено количество протеини, включително месо, риба, яйца и здравословни мазнини (зеленчуци и масло от семена). Добавките за храна с високо количество на мазини като майонеза, течна сметана, гуакамоле и масло са позволени в почти неограничени количества. Според Аткинс тези добавки засилват вкуса на ястието, което пък прави диетата лесна за спазване. Този период трябва да трае поне две седмици, а загубата на килограми трябва да е значителна.

Втори етап – продължаваме да сваляме килограми. Този етап включва постепенното въвеждане на въглехидрати. Повечето въглехидрати се съдържат в зеленчуците, така че по-добре си ги набавяйте от тях. Такива са марулята, краставиците и целината. Трябва да продължите с приемането на високите порции на протеини и мазнини, но започвате да добавяте и въглехидрати. Целта на този етап е да продължите да горите мазнините, докато поддържате апетита. Първата седмица от този етап добавяте към менюто си 25 гр въглехидрати, а през втората са разрешени 30 гр. Прибавяйте по 5 гр всяка седмица докато отслабването спре. После се върнете към предишния грамаж въглехидрати. Нормалния прием на въглехидрати е между 30 и 90 гр на ден. Според Аткинс колкото повече упражнения правите, толкова повече въглехидрати ще може да приемате.

Трети етап – предварително поддържане. Чрез този етап се учите как да поддържате теглото си за цял живот. Когато ви остават между 2 и 4 килограма до желаната цел, започвате да увеличавате въглехидратите с 10 грама на седмица докато достигнете теглото, което желате. След това намалете въглехидратите с 10 грама.

Четвърти етап – поддържане за цял живот. Финалнта фаза започва, когато сте достигнали до желаните от вас килограми. Въпреки че човек може да приема между 90 и 120 гр въглехидрати на ден в зависимост от пола, годините и нивото на физическа активност, най-добре е да приемате количеството въглехидрати, което сте открили в третия етап.

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

twenty − 12 =