10 храни, които правят косата ти здрава и красива

316

Здравият и красив вид на косата не се определя само от продуктите за коса, които използваме, но и от начина на хранене. За да бъде косата ти винаги неотразима, консумирай следните храни:

1. Мазна риба. Тя съдържа омега-3 мазнини, които са необходими за поддържането на скалпа в добро състояние, а липсата им може да причини сухота на косъма и загуба на блясъка. Добър алтернативен източник на омега-3 е лененото семе. Освен това мазната риба е богата и на висококачествени протеини, витамин B12 и желязо.

2. Тъмнозелени зеленчуци. Спанакът, броколите и цвеклото са добър източник на витамини А и C, от които тялото се нуждае, за да образува себум (мазната субстанция, която се секретира от космените фоликули, която изпълнява функциите на естествен балсам за коса). Желязо и клаций са други съставки, намиращ се в тъмнозелените зеленчуци.

3. Бобови растения. Колкото и странно да звучи бобът и лещата са задължителни в менюто ти, ако искаш да имаш здрава коса. Те осигуряват големи количества белтъчини, необходими за нормалния растеж на косъма, желязо, цинк и биотин. Дефицитът на биотин може да доведе до изтощена коса. Препоръчва се да консумираме три или повече купички леща или боб седмично.

4. Ядки. Орехите например са един от най-добрите естествени източници на селен – важен за скалпа минерал. Орехите съдържат и алфа-линоленова киселина – омега-3 мастна киселина. Заедно с кашуто и бадемите, те са и превъзходен източник на цинк. Липсата на цинк може причини силен косопад.

5. Пилешко месо.Висококачественият протеин, съдържащ се в пилешкото, а също така и в пуешкото месо, подобряват общото състояние на косата. Ако не снабдяваш с достатъчно протеин, косата придобива безжизнен вид и дори може да загуби своя естествен цвят. Освен това пилешкото месо съдържа желязо с голяма степен на бионаличност (т.е. то лесно се усвоява от организма).

6. Яйца. Те са един най-пълноценните източници на белтъчини, както и биотин и витамин B12, които също са необходими за здравата коса.

7. Пълнозърнести храни. Хапвай тези храни всеки ден, за да си осигуряваш необходимото количество цинк, желязо и витамини от група B. Мюслито и пълнозърнестият хляб са идеална опция. А и както вече сме писали, мюслито е най-полезната закуска.

8. Стриди. Те също са богати на цинк, който играе роля на антиоксидант. Ако не ти допада вкуса им, освен от ядките и пълнозърнестите храни, цинк може да приемаш и от телешкото и агнешкото месо.

9. Нискомаслени млечни продукти. Те са богати на калций, който е важен за растежа на косата. Също така включват в състава си и два вида пълноценни белтъчини – казеинов и суроватъчен. Ако искаш да подсилиш ефекта на киселото мляко, прибави към него няколко супени лъжици смляно ленено семе или орехи – така ще си осигуриш и необхидимите омега-3 мазнини и цинк.

10. Моркови. Те съдържат големи количества витамин А, който подобрява състоянието на скалпа. Поради факта, че здравият косъм е необходимо условие за бляскава и добре поддържана коса, добре е да хапваш всеки ден голяма порция салата с моркови.

Източник: ХАШТАГ-BG

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

four × 5 =